Remarketing vs. Retargeting: Fark ne?

Sürekli karıştırdığımız, birbirinin yerine kullandığımız, çoğu zaman aynı şeyi ifade etmek isterken cümleyi remarketing’le başlayıp haa evet retargeting iştediye devam ettirdiğimiz fancy marketing terimleri.

Temelinde ne var? Potansiyel müşterimizi, ürünümüze ilgi gösterdikten sonra satın alana kadar (ve bazen devamında) ziyaret ettikleri mecra neyse orada yeniden yakalamak ve geri çağırmak.

Google’ın veya FB’un kendi reklam teknolojilerine göre yaptığı tanımlamaları veya blogger/tech guru abilerin yazdıklarını okursak günlerce tartışabiliriz. İşin özünde retargeting; websitenizi ziyaret etmiş kullanıcıya atanan cookie sayesinde, siteden çıktıktan sonra ziyaret ettiği diğer sitelerdeki display reklam alanlarında yapılan hedeflemeli reklam gösterim çalışmaları. (ve Google buna remarketing diyor, evet) Çoğunlukla GDN ve FB kullanarak yaptığımız mis gibi teknoloji.

retargeting.png

Remarketing ise satın alma yapmadan siteyi terk eden ziyaretçiyi aynı ürünü almaya geri çağırma veya CRM veritabanımızda oluşturduğumuz herhangi bir segmenti hedefleyerek yaptığımız upsell/cross-sell amaçlı gönderilen e-mail çalışmaları. amazon vb. e-ticaret siteleri çılgınca yapıyor, bu maillerden defalarca almışsınızdır zaten.

remarketing

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s